איך נגרום לשיפור בתפקוד, בהשגת היעדים, באוירה בביה”ס באמצעות שיפור יחסי הגומלין?
צוותי ניהול בבי”ס, כמו בכל ארגון, בנויים ממורים ומבעלי תפקיד, שונים איש מרעהו במימדים רבים. הם באים ממקומות שונים, בעלי רקע אישי שונה, יכולות שונות, מבנה אישיותי, כישורים וניסיון שונים.
תפקיד המנהיגות (בעיקר מנהל ביה”ס) לייצר חזון ומטרות שיחברו את כלל משאבי ביה”ס לכיוון אחד, ואף הידע לרתום לכך משאבים מהקהילה. אך לעיתים, עקב עומס או חוסר ערנות מצד ההנהלה – המורים חשים שהקול האישי שלהם הולך לאיבוד. הארגון רומס את היחודיות שלהם ומייצר בכך מורים ממורמרים וקונפליקטים בינאישיים, הפוגעים בתפוקות.
מרכז סינרגיה יכול לסייע לשיפור המצב. יש לנו ניסיון רב במערכות חינוך ברמה הלאומית, היישובית, רשתות חינוך וביה”ס הבודד.